1996
Русский вариант (Тестовый)Предыстория
Благородный самурай посмотрел вниз с горы Фудзияма и выкрикивали свои последние молитвы Аматэрасу, богиня Солнца. В его дрожащими руками, он схватил Daikatana, его труд любви. Его поиски пропитать меч с магией путешествий во время привели его к этой скале, к этой конечной жертве. Daikatana не хватало только его душу, чтобы стать талисманом на всю вечность. С яростным глазом воина, самурай вонзил меч глубоко в его плоть, как капли свежей крови сыпались от святой горы...
В 2455 г., в темноте, вулканические пещеры горы. Фудзияма, опытная команда археологов, неустанно искала мифическую Дайкатана. Предупрежденные сейсмологами, что великий вулкан вскоре вспыхнет, экипажи работали против времени, чтобы раскрыть священный древний меч. Глубоко в сети пещер, команда наконец нашла место отдыха Дайкатаны, так как пара и расплавленная скала начали просачиваться сквозь трещины в стенах. Празднование уступило место террору, когда вулканический пепел начал падать, как ядовитый снег. Отчаявшись доставить Дайкатану и спасти свою жизнь, археологи попытались избежать бодрствующего гиганта. Фудзияма дрожал от сильных землетрясений, когда лава выливалась в пещеры, убивая большинство несчастных рабочих. Однако Daikatana был безопасно удален и доставлен в восьмидесяти милях к Токио, где доктор Хансон Клотайр и его помощник доктор Джаред Бенедикт с тревогой ждали его прибытия.
Доктор Клотайр, который посвятил свою профессиональную жизнь находить Daikatana и открывать свои тайные силы, смотрел на священный меч со смесью страха и гордости. Он финансировал почти десять лет исследований и разведки, в размере миллионов долларов, в попытке извлечь потерянную реликвию. Как наследник Клотейр Форчун, началось, когда его дальний дед, доктор Винсент Клотейр, обнаружили лекарство от СПИДа в 2030A.D., Hanson пользовался финансовой независимости, которая позволила ему осуществить свою мечту о нахождении Daikatana и обуздывать свою силу путешествовать во времени. Годы исследований наконец окупились, и в течение нескольких месяцев, Clotaire и Бенедикт успешно освоили секреты Daikatana и начал планировать свое время путешествия.
Обретя свою мечту найти древний меч, Хансон решил, что его первая экскурсию по времени должна быть вернуться к 2030 году, и поблагодарить его предок, а не только для решения последней большой эпидемии, но и для обеспечения для его потомков с финансовым обеспечением необходимого следовать в его наследии человеколюбия.
Доктор Бенедикт, однако, устал жить в тени Clotaire, в делать всю работу, а Hanson получил весь кредит, и тошнит от этого проявления сентиментальности. В сумерках тени лаборатории, потребляемые ревности, Бенедикт захватил Daikatana и обезглавлен д-р Clotaire. Когда он стоял над трупом, зловещая улыбка распространилась по его лицу. Он будет выполнять план Хэнсона путешествия обратно в 2030 году, но не благодарите.
После путешествия обратно в течение четырех веков, Бенедикт прибыл в 2030 году с полным знанием того, что он должен делать. Используя свои передовые технологических навыков, он ворвался в лабораторию Винсент Клотейр и украл его вылечить, то удаленные файлы старого доктора, уничтожив года исследований. В течение недели, Бенедикт представил свое украденное лечение в медицинском мир и был провозглашен как герой. В течение нескольких месяцев, он был богат за пределами его самые смелые мечты и, что более важно, по-прежнему во владении Daikatana.
С его огромным богатством, Бенедикт построил крепость, чтобы защитить своих потомков и священный меч. Табличка, выгравированный золотом, предупреждает его потомки охранять Daikatana навсегда, так что их история не может быть изменен. Как защитники мистического меча, его потомки пользовались его массивным наследством до сих пор.
НАЧАЛО ИГРЫ:
Вы Хиро Миямото, яркий ученик Hanson Clotaire и эксперт в японской истории и войн. В темном коридоре в университетской библиотеке, вы подошли к красивой, но явно расстроена, молодой женщине, которая вводит себя как Шала Клотейр, дочери убитого ученого. Сдерживая слезы, она рассказывает вам историю о триумфе отца и его трагического убийства, затем просит вашей помощи. Если вы можете помочь ей вернуть Daikatana, она говорит вам, что она может вернуться в прошлое и предотвратить кражу Бенедикта в лечение СПИДа, устанавливая историю прямо и восстанавливая жизнь отца. В свою очередь, вы будете вознаграждены с невообразимыми богатствами.
Для того, чтобы обеспечить священный Daikatana, однако, вы должны проникнуть в, казалось бы, неприступной крепость Бенедикта, который был специально построен невменяемым врачом, чтобы сорвать любые попытки снятие меча.
Миссия 1: Будущее, 2455 A.D / Ромеро
миссия 1: 2455 ad. Украсть Daikatana. найти источник энергии, заскрытой в крепости. перейдите к 2030 году. oops! ДО НАШЕЙ ЭРЫ!
1 болото (SwampCo)
2 канализация (SewerCo)
3 темница (SlammerCo)
4 основания крепости (FortCo)
5 зоны обороны (SecuriCo)
6 исследовательский комплекс (SciCo)
7 ЛАБ (LabCo)
8 (секретный) голодек (HoloCo)
E1M1 Болото (SwampCo)
Вертолет высаживает Вас в на единственном куске суши на окраине болота. Вы должны сделать свой путь к входу в канализации в крепость через кишащими аллигаторами болот.
Болото имеет несколько пятен сухой земли, чтобы ходить по в некоторых отдаленные пещеры с хорошей вещью в них. В основном вы пытаетесь пройти через болото кишит CrocEmDown Skullbusters, так что вы должны быть осторожны. В SlaughterSkeets и Skullbusters в том же районе, плохая вещь, так как вы должны смотреть вверх и вниз, в то же время для того, чтобы жить.
Болото поднимается вертикально от исходного положения, в основном выглядящее как отстойники с пучками зловонного вонючего болотного сока.
Пол-скрытого диспетчерский болотные с монитором, который играет SwampCo прома ленту «Не звони нам для нового бизнеса, мы завалены!» Позволит вам открыть вход в канализационную систему, которая является MAP2.
Неочевидный каменистый путь приведет к массивным воротам крепости, которые охраняются новейшими системами защиты RoboCo, Sizzletron Lasermatic! Есть два из этих массивных лазеров, установленных высоко над каждой стороной шлюза, и они стреляют по огромным лазерам размером с машину, если вы приближаетесь.
Там есть жесткое скрытое место, где вы можете найти Queen SlaughterSkeet, ThunderSkeet IV. Она охраняет много классных вещей, если вы можете убить ее. Когда она умирает, весь материал взрывается из ее SAC, как неприятная пианата. Ее ИИ будет в основном просто стрелять в тебя и периодически кладет протопод SlaughterSkeet, который попадает в SlaughterSkeet III. Однако после того, как она умрет, все протоподы SlaughterSkeet на уровне одновременно выйдут на SlaughterSkeet III!
Музыка из CD: Фоновый шум болотных жуков, сверчков и т. д., Смешанных с прохладной, эпической звуковой мелодией.
Английский вариантBackground Story
The noble samurai looked down from Mt. Fujiyama and chanted his final prayers to Amaterasu, Goddess of the Sun. In his trembling hands, he grasped the Daikatana, his labor of love. His quest to imbue the sword with the magic of time travel had led him to this cliff, to this ultimate sacrifice. The Daikatana lacked only his soul to become a talisman for all eternity. With the fierce eye of a warrior, the samurai thrust the sword deeply into his flesh as drops of fresh blood rained down from the holy mountain…
In 2455A.D., in the dark, volcanic caverns of Mt. Fujiyama, a seasoned team of archaeologists searched tirelessly for the mythical Daikatana. Warned by seismologists that the great volcano would soon erupt, the crews worked against time itself to uncover the sacred, ancient sword. Deep within a network of caves, the team at last found the Daikatana’s resting-place as steam and molten rock began to seep through fissures in the walls. Celebration gave way to terror as volcanic ash began to fall like poison snow. Desperate to deliver the Daikatana and save their own lives, the archaeologists tried to escape the waking giant. Fujiyama trembled with violent earthquakes as lava poured through the caves, killing most of the unfortunate workers. The Daikatana, however, was safely removed and transported eighty miles to Tokyo, where Dr. Hanson Clotaire and his assistant, Dr. Jarred Benedict, anxiously awaited its arrival.
Dr. Clotaire, who devoted his professional life to finding the Daikatana and discovering its secret powers, stared at the sacred sword with a mixture of awe and pride. He had financed nearly a decade of research and exploration, amounting to millions of dollars, in his attempt to retrieve the lost relic. As heir to the Clotaire fortune, begun when his distant grandfather, Dr. Vincent Clotaire, discovered a cure for AIDS in 2030A.D., Hanson enjoyed the financial independence which allowed him to pursue his dream of finding the Daikatana and harnessing its power to travel through time. Years of research finally paid off and, within a matter of months, Clotaire and Benedict successfully mastered the secrets of the Daikatana and began planning their time travels.
Having attained his dream of finding the ancient sword, Hanson decided his first excursion through time should be to go back to 2030 and thank his ancestor, not only for solving the last great epidemic, but also for providing for his descendants with the financial security necessary to follow in his legacy of humanitarianism.
Dr. Benedict, however, was tired of living in Clotaire’s shadow, of doing all the work while Hanson received all the credit, and was sickened by this display of sentimentality. In the twilight shadows of the lab, consumed by jealous rage, Benedict seized the Daikatana and beheaded Dr. Clotaire. As he stood over the corpse, a sinister grin spread over his face. He would fulfill Hanson’s plan of traveling back to 2030, but not to give thanks.
After traveling back over four centuries, Benedict arrived in 2030 with full knowledge of what he must do. Using his advanced technological skills, he broke into Vincent Clotaire’s lab and stole his cure, then erased the old doctor’s files, destroying years of research. Within a week, Benedict presented his stolen cure to the medical world and was hailed as a hero. Within a few months, he was rich beyond his wildest dreams and, more importantly, still in possession of the Daikatana.
With his immense wealth, Benedict constructed a fortress to protect his descendants and the sacred sword. A plaque, engraved in gold, warns his descendants to guard the Daikatana forever so that their history may never be altered. As protectors of the mystical sword, his descendants have enjoyed his massive inheritance ever since.
START OF THE GAME:
You are Hiro Miyamoto, Hanson Clotaire’s brightest pupil and an expert in Japanese history and warfare. In a dark corridor in the university library, you are approached by a beautiful, but visibly upset, young woman who introduces herself as Shala Clotaire, daughter of the slain scientist. Fighting back tears, she tells you the story of her father’s triumph and his tragic murder, then asks for your help. If you can help her recapture the Daikatana, she tells you, she can go back in time and prevent Benedict’s theft of the AIDS cure, setting history straight and restoring her father’s life. In return, you will be rewarded with unimaginable riches.
In order to secure the sacred Daikatana, however, you must break into Benedict’s seemingly impenetrable fortress, which was specially built by the deranged doctor to thwart any attempts at removing the sword.
Mission 1: Future, 2455 A.D / Romero
mission 1: 2455 ad. Steal the daikatana. find energy source hidden in fortress. go to 2030. oops! BC!
1 swamp (SwampCo)
2 sewer (SewerCo)
3 dungeon (SlammerCo)
4 ground level of fortress (FortCo)
5 defense zone (SecuriCo)
6 research complex (SciCo)
7 LAB (LabCo)
8 (secret) holodeck (HoloCo)
E1M1 The Swamp (SwampCo)
Helicopter drops you in at the only piece of dry land on the outskirts of the swamp. You must make your way to the sewer entrance into the fortress through the alligator-infested swamp.
The swamp has a few spots of dry ground to walk around on into some outlying caves with good stuff in them. Mostly you are tromping through a swamp teeming with CrocEmDown Skullbusters, so you have to be careful. The SlaughterSkeets and Skullbusters in the same area are a bad thing since you have to look up and down at the same time in order to live.
The swamp rises vertically from the starting position, mostly looking like sludgefalls with pools of fetid stinking swamp juice.
Semi-hidden swamp control room with a monitor that plays SwampCo promo tape "Don't call us for new business, we're swamped!" Will let you open the entrance to the sewer system, which is MAP2.
A non-obvious rocky pathway will lead to the massive fortress gateway, which is guarded by the latest in RoboCo defense systems, the Sizzletron Lasermatic! There are two of these massive lasers mounted high above each side of the gateway and they shoot huge lasers the size of a car at you if you get too near.
There's a tough hidden spot where you can find the Queen SlaughterSkeet, the ThunderSkeet IV. She guards lots of cool stuff if you can kill her. When she dies, all the stuff blows out of her SAC like a nasty piñata. Her AI will basically just shoot goo at you and periodically lay a SlaughterSkeet Protopod that hatches into a SlaughterSkeet III. After she dies, though, all the SlaughterSkeet Protopods on the level will simultaneously hatch into SlaughterSkeet III’s!
CD music: Background noise of swamp bugs, crickets, etc. mixed in with a cool, epic sounding tune.
Monsters
Items
- RoboCo CrocEmDown Skullbuster
- RoboCo SlaughterSkeet III
- RoboCo SlaughterSkeet Protopod
- RoboCo LethalLick Froginator II
- RoboCo ThunderSkeet IV (mini-boss)
Ambience
- Swamp bloops
- Computer humming near control rooms
- Swamp sludgefalls
E1M2 The Sewer (SewerCo)
Sewer system under Dr. Hanson's fortress/mansion is dark and slimy with round tunnels that have a shallow layer of sewer slime throughout. Sewer should be pretty flat until you get to the area that leads to the next "floor" of the sewer, which should be an uphill slope; most of the sewer is a dark maze filled with Sewer Rats.
The sewer will have 3 floors of maze with occasional spots of raised areas that lead to little rooms. Each "floor" of the sewer will have a small control room that will open the barrier that closes off the upper sewer floor. The control room will have some SewerCo advertisement playing at low volume when you turn on the video screen in the room.
On the first floor of the sewer, there will be a pretty large round tank of sewer filth that has the Tentaclor in it. When the player jumps in, the huge beast will make an awful sound and attack. Lots of cool stuff at the bottom of the tank, though, including a secret entrance to an area full of goodies that is located in a secret control room that has a switch that will open an obvious passage to more cool stuff. In this control room will be some SewerCo propaganda.
On the way out of the third floor of the sewer, you will meet up with the RoboCo Sludge Minion that is just going crazy shooting lasers and ramming into walls, the entire time saying "Call Service Technician!" There will be a large red button in a small room by the Sludge Minion that you have to press and wait while the grated ceiling slowly lowers and crushes the Minion. When the Minion dies, he will make an awful roboscream noise and when you pass by his smashed remains, he will say, "Ow. Please switch me off." USEing the Minion at this point will turn the sound off. When the ceiling raises back up, an exit passage will open to MAP3.
WAVs: "Call Service Technician" in about 3 different voices
CD music: Tense, dark music.
Monsters
Items
- RoboCo Venomvermin XP5
- RoboCo Tentaclor
- RoboCo Sludge Minion
Ambience
- Water drips
- Flowing water/slime
E1M4 The Fortress (FortCo)
The architecture of the fortress is castle-like, but with contemporary textures. At the very top of the fortress is Dr. Hanson's lab which is filled with humming supercomputers and tables full of miscellaneous parts.
Monsters:
RoboCo Ragemaster 5000
RoboCo Battle Boar
WAVs:
Ambience:
CD music:
E3 1997
ION Storm's Gaming Legend John Romero Unveils His Dream Creation at E3
ION Storm's Gaming Legend John Romero Unveils His Dream Creation at E3
Hot New Design Company Showcases Daikatana, Fast-Action 3D Game of Time Travel
Dallas, TX, May 21, 1997 -- At this year's Electronic Entertainment Expo, the curtain will be raised on ION Storm and attendees will see the future of computer gaming. Legendary game designer John Romero and his new company ION Storm will be unveiling their first creation, Daikatana, a fast-action 3D adventure game. Touted as the most anticipated PC title of the year, Daikatana will be demonstrated in the Eidos Interactive booth (West Hall,booth #4173). Published and distributed by Eidos Interactive (NASDAQ: EIDSY), Daikatana is scheduled for release in the fourth quarter of 1997.
Daikatana is Romero's dream creation. Set in four worlds, each corresponding to a distinct period in time, Daikatana challenges the player to set history straight. The Daikatana is both the player's sacred and magical samurai sword and time-travel device that thrusts the gamer into the nucleus of medieval and futuristic warfare. By incorporating role-playing elements, Romero will create an engaging environment that contains more variables, choices and outcomes for the player. Daikatana will take full advantage of id Software's unrivaled 3D QUAKE II engine and E3 attendees will have the opportunity to play through levels from each of Daikatana's four worlds.
"Our company philosophy, 'Design is Law,' will have true meaning when people see Daikatana at E3," said Mike Wilson, CEO of ION Storm. "The difference you get when your entire company is focused on creating new, compelling content is amazing. John and his team are designing a true blockbuster production bulging with rich content - 64 monsters, 32 weapons, 33 original songs and a different palette for each level."
"Daikatana's first levels are coming together and I am constantly stopping, looking over people's shoulders and going, wow!" exclaimed Tom Hall, vice president and lead designer. "Daikatana is so cool already, everyone at ION Storm is sporting drool cups."
ION Storm's upcoming game titles will also be introduced at the show. President and Lead Designer Todd Porter will reveal his design plans for Doppelganger and Tom Hall will elaborate on his epic sci-fi role-playing game Anachronox.
Real-Time Strategy Game -- Doppelganger Todd Porter is overseeing the development of a unique real-time 3D strategy game. Porter, the former head of 7th Level's 3D department, is developing a hybrid game that combines the intense chaos of an action game with the strategic elements and layers of complexity found in a strategy game. This title will take strategy games to a new level with its strong storyline and unpredictable twists of plot. Doppelganger will be released in the third quarter of 1998.
Fantasy Role-Playing Game -- Anachronox Tom Hall, a former designer at id and 3D Realms, is channeling his talent into a epic sci-fi role-playing game, Anachronox, that he describes as a "turbulent story with a roller coaster of emotion." In Anachronox, space begins folding in on itself as the player travels through towns, planets and dimensions collecting weapons and technology that help solve the game's puzzles. Tom's first title promises to bring more personality and humor into the genre. Anachronox will be released in the third quarter of 1998.
ION Storm, based in Dallas, TX, is a revolutionary new computer game design company where the designer's vision is law. Led by industry legends, John Romero, Tom Hall, Todd Porter and Jerry O'Flaherty, ION Storm currently has three titles in development: a role-playing game, an action/adventure game and a real-time strategy game. Founded in November, 1996, the company will break down the barriers between computer game genres creating a more immersive and engrossing gaming experience. Visit their Web site at http://www.ionstorm.com
ION Storm Announces Daikatana
ION Storm Announces Daikatana
At this year's Electronic Entertainment Expo, the curtain will be raised on ION Storm and attendees will see "the future of computer gaming." Legendary game designer John Romero and his new company ION Storm will be unveiling their first creation, Daikatana, a fast-action 3D adventure game. Touted as the most anticipated PC title of the year, Daikatana will be demonstrated in the Eidos Interactive booth (West Hall,booth #4173). Published and distributed by Eidos Interactive (NASDAQ: EIDSY), Daikatana is scheduled for release in the fourth quarter of 1997.
Daikatana is Romero's dream creation. Set in four worlds, each corresponding to a distinct period in time, Daikatana challenges the player to set history straight. The Daikatana is both the player's sacred and magical samurai sword and time-travel device that thrusts the gamer into the nucleus of medieval and futuristic warfare. By incorporating role-playing elements, Romero will create an engaging environment that contains more variables, choices and outcomes for the player. Daikatana will take full advantage of ID Software's unrivaled 3D QUAKE II engine and E3 attendees will have the opportunity to play through levels from each of Daikatana's four worlds.
"Our company philosophy, 'Design is Law,' will have true meaning when people see Daikatana at E3," said Mike Wilson, CEO of ION Storm. "The difference you get when your entire company is focused on creating new, compelling content is amazing. John and his team are designing a true blockbuster production bulging with rich content - 64 monsters, 32 weapons, 33 original songs and a different palette for each level."
"Daikatana's first levels are coming together and I am constantly stopping, looking over people's shoulders and going, wow!" exclaimed Tom Hall, vice president and lead designer. "Daikatana is so cool already, everyone at ION Storm is sporting drool cups."
ION Storm's upcoming game titles will also be introduced at the show. President and Lead Designer Todd Porter will reveal his design plans for Doppelganger and Tom Hall will elaborate on his epic sci-fi role-playing game Anachronox.
Real-Time Strategy Game -- Doppelgange
Todd Porter is overseeing the development of a unique real-time 3D strategy game. Porter, the former head of 7th Level's 3D department, is developing a hybrid game that combines the intense chaos of an action game with the strategic elements and layers of complexity found in a strategy game. This title will take strategy games to a new level with its strong storyline and unpredictable twists of plot. Doppelganger will be released in the third quarter of 1998.
Fantasy Role-Playing Game -- Anachronox
Tom Hall, a former designer at id and 3D Realms, is channeling his talent into a epic sci-fi role-playing game, Anachronox, that he describes as a "turbulent story with a roller coaster of emotion." In Anachronox, space begins folding in on itself as the player travels through towns, planets and dimensions collecting weapons and technology that help solve the game's puzzles. Tom's first title promises to bring more personality and humor into the genre. Anachronox will be released in the third quarter of 1998.
ECTS 1997
E3 1998
-
Скрыть объявление
Друзья, в это тяжёлое и непонятное для всех нас время мы просим вас воздержаться от любых упоминаний политики на форуме, - этим ситуации не поможешь, а только возникнут ненужные ссоры и обиды. Это касается также шуток и юмора на тему конфликта. Пусть войны будут только виртуальными, а политики решают разногласия дипломатическим путём. С уважением, администрация Old-Games.RU.
-
Скрыть объявлениеЕсли Вы видите это сообщение, значит, вы ещё не зарегистрировались на нашем форуме.
Зарегистрируйтесь, если вы хотите принять участие в обсуждениях. Перед регистрацией примите к сведению:
- Не регистрируйтесь с никами типа asdfdadhgd, 354621 и тому подобными, не несущими смысловой нагрузки (ник должен быть читаемым!): такие пользователи будут сразу заблокированы!
- Не регистрируйте больше одной учётной записи. Если у вас возникли проблемы при регистрации, то вы можете воспользоваться формой обратной связи внизу страницы.
- Регистрируйтесь с реально существующими E-mail адресами, иначе вы не сможете завершить регистрацию.
- Обязательно ознакомьтесь с правилами поведения на нашем форуме, чтобы избежать дальнейших конфликтов и непонимания.
С уважением, администрация форума Old-Games.RU
Комментарии
Сортировать комментарии по