1. Друзья, в это тяжёлое и непонятное для всех нас время мы просим вас воздержаться от любых упоминаний политики на форуме, - этим ситуации не поможешь, а только возникнут ненужные ссоры и обиды. Это касается также шуток и юмора на тему конфликта. Пусть войны будут только виртуальными, а политики решают разногласия дипломатическим путём. С уважением, администрация Old-Games.RU.

    Скрыть объявление
  2. Пожалуйста, внимательно прочитайте правила раздела.
  3. Если Вы видите это сообщение, значит, вы ещё не зарегистрировались на нашем форуме.

    Зарегистрируйтесь, если вы хотите принять участие в обсуждениях. Перед регистрацией примите к сведению:
    1. Не регистрируйтесь с никами типа asdfdadhgd, 354621 и тому подобными, не несущими смысловой нагрузки (ник должен быть читаемым!): такие пользователи будут сразу заблокированы!
    2. Не регистрируйте больше одной учётной записи. Если у вас возникли проблемы при регистрации, то вы можете воспользоваться формой обратной связи внизу страницы.
    3. Регистрируйтесь с реально существующими E-mail адресами, иначе вы не сможете завершить регистрацию.
    4. Обязательно ознакомьтесь с правилами поведения на нашем форуме, чтобы избежать дальнейших конфликтов и непонимания.
    С уважением, администрация форума Old-Games.RU
    Скрыть объявление

Еще одно обновление

Тема в разделе "Новости сайта", создана пользователем SAS, 3 дек 2006.

  1. SAS io.sys

    SAS

    Администратор

    Регистрация:
    8 июл 2003
    Сообщения:
    19.653
    Пришло время очередного апдейта игр.

    Итак, список обновленных игр:
    Constructor (более корректный рип.)
    Exile - Escape from the Pit (обновлено до версии v2.00)
    Exile II: Crystal Souls (обновлено до версии v2.01)
    Jagged Alliance (обновлено до версии v2.00. Много изменений. Читать файл README.TXT в архиве)
    Master of Orion (обновлено до версии v1.3. Многочисленные изменения в балансе игры)
    Warcraft - Orcs & Humans (обновлено до v1.21)
    X-Com - UFO Defense (обновлено до версии v1.4)

    Так же добавлены дополнения к:
    Might & Magic VI: The Mandate of Heaven (звуки и видео)
    Z (видео)

    Большое спасибо команде тестеров, без которых не было бы этого апдейта.
     
    BoaKaa, Каинхару, Dimouse и 3 другим нравится это.
  2.  
  3. VNEF

    VNEF

    Регистрация:
    6 авг 2006
    Сообщения:
    385
    А обновлены ли сами рипы к этим играм? Т.е. надо ли для корректной работы этих доп. файлов заново скачивать игру?
     
  4. SAS io.sys

    SAS

    Администратор

    Регистрация:
    8 июл 2003
    Сообщения:
    19.653
    vnef, нет, сами рипы обновлены не были, т.к. дополнения к ним вполне подходят.
     
  5. Agent Provocateur Тролль из Высших

    Agent Provocateur

    Legacy

    Регистрация:
    17 дек 2005
    Сообщения:
    4.249
    Перепостил в коммьюнити :) Пиар - страшная сила!
     
  6. Dimouse King of Mice

    Dimouse

    Администратор Переводчик

    Регистрация:
    18 апр 2003
    Сообщения:
    34.669
    Отдельный респект за Z (наконец-то свершилось!). А вопрос такой: что изменено в Jagged Alliance (смотреть ридми это конечно хорошо, но для этого его надо скачать;)), может это просто рип СД-версии? Или это какая-то другая версия?
     
  7. SAS io.sys

    SAS

    Администратор

    Регистрация:
    8 июл 2003
    Сообщения:
    19.653
    Dimouse, нет, это не рип СД-версии. Вот содержимое README.TXT
    Код:
    JAGGED ALLIANCE : Version 2.00           Sep 5/95     Sir-tech Software Inc.
    ============================================================================
    
    
    The following enhancements and changes have been made to the program after the manual and quick reference card had already been printed:
    --------------------------------------------------------------------------
    
    - Pressing the 'V' key in either the regular playing screen, in the "office" screen, or the A.I.M screen will display a message showing the version 	number of your copy of Jagged Alliance.
    
    - Jagged Alliance requires an additional 5 MB of free disk space to run. This is a safety measure to preserve the integrity of your game.  The program uses temporary disk space to keep track of items and changes to the terrain; also, not having enough disk space to save your game would be very  frustrating!
    
    - Individual first-aid kits, medical kits, tool kits, and locksmith's kits can be "combined" by merging them together in the hand position. If the combined percentage status is 100% or less, a single kit is created from two, and its status becomes the combined percentage status of the source kits.  If the combined status is greater than 100%, one kit is "refilled" to 100%, the other is reduced by an equal amount (retaining the over-100% status portion).
    
    - Left-clicking on an merc's inventory slot with multiple items in it while 	holding down the CTRL key will "rotate" the positions of the 	items in the pocket.  This can be used to review the working conditions of multiple grenades, canteens, etc. Also, it can be used to select which particular item gets used/thrown/picked up/discarded, since it is now the item whose status is being shown that is "active". (This will work both inside the inventory screen & on the selected merc's inventory bar at the bottom of the screen).
    
    - Mercs on REPAIR can repair ALL items in a pocket holding multiple repairable items in need of repair, not just one per each pocket.
    
    - The inventory pool (in the morning assignment screen) scrolls down 4 items at a time rather than 1 for quicker browsing.
    
    - All canteens in the common inventory pool and in all mercs' pockets are refilled (status back to 100%) every morning.
    
    - A mercenary assigned as a DOCTOR for the day is also treated as another PATIENT, so that a second (superior) DOCTOR can also help him heal.
    
    - In the inventory screens, if you are holding several (groupable) items in 	the hand cursor and attempt to add them to a pocket with the same type 	of item that has some room, but not enough room to add all of them, then just enough items will be transferred to the pocket to fill it up.
    
    - Each merc needs at least 5 APs to traverse and it will take 1 turn's time.
    
    - If the Action Point estimate for an action is flashing between white & black, this indicates the selected merc does not have sufficient APs remaining to complete the intended action this turn.
    
    - If the targeting cursor for an item being used is flashing between red & black, this indicates the spot is out of normal accurate range for that item.  Thrown items will likely fall short, and gun shots are very likely to miss their target when attacking beyond maximum range.
    
    
    Corrections/Clarifications to Game Manual/Reference Card
    --------------------------------------------------------
    
    - The keys listed for control of MUSIC and SOUND FX volumes via keyboard are actually reversed: '-' and '+' control MUSIC volume, ',' and '.' control SOUND FX volume.
    
    - To drink, click on the head portion of the merc's silhouette in the inventory screen rather than his portrait.
    
    - When in the morning's inventory assignment screen, pressing the 'E' key on the keyboard will empty the shown merc's inventory and dump all his items into the common inventory pool.
    
    - Although extra vests can not be carried inside another vest's pockets (even if both vests are empty), they CAN be carried in a merc's hand or secondary hand positions.
    
    - The F9 key tells how many enemies are visible to the currently selected 	merc, and the display adjusts to show only those enemies. This is a mode toggle, press F9 again to turn this mode off.
    
    - Pressing the ENTER key (during combat situations) scrolls between all visible enemies and briefly displays a red "beacon" over each one. This helps to locate opponents obscured by terrain or doorways, etc.
    
    - Flashing black/white dots in the overhead full sector view indicate the locations of all known items in the sector.
    
    - While "all-move" doesn't function in turn-based mode, holding down the ALT key prevents the screen from relocating over to mercs as you select them (via their portrait), so this is the next best method of moving multiple mercs to the same area.
    
    
    Additional Notes
    ----------------
    
    - Make sure you have your maximum open DOS files set to at least 20 in your CONFIG.SYS file (ie. you have a line such as "FILES=20" there). Running with the DOS default of only 8 or so is likely to cause miscellaneous problems during both the introduction and play. 
    
    - If you experience frequent freeze-ups or crashes and have a memory cache (e.g. SMARTDRV) or a memory manager (e.g. QEMM, EMM386) loaded, try running from a configuration with all of these removed.
    
    - If you find that the game does not respond to any keyboard input (such as the 'C' key to compress time, or ALT-X to exit), your hardware configuration probably requires a keyboard reset.  Start the game by typing "JA RESET" instead of just "JA" (with 4MB RAM, use  "JAVM RESET" instead of "JAVM").  You may want to make a DOS batch file to do this for you in the future...
    
    - Towards the end of the game, the saved game files (.SAV extension) start to get VERY large, possibly greater than 1MB each.  If you are keeping many different saved games going, beware than this can use up over 10MB of additional disk space!  To conserve space, consider
     deleting or archiving some of your older saved game files.  The game will not let you play if the free space on your HD drops below 5MBs.
    
    - Your friends can buy the updated version of this game too ! Just send the original disks and 10 Dollar and you'll get your copy of it !
    
    Enjoy this game in it's updated version for even more fun!
     
    Dimouse и Agent Provocateur нравится это.
  8. Agent Provocateur Тролль из Высших

    Agent Provocateur

    Legacy

    Регистрация:
    17 дек 2005
    Сообщения:
    4.249
    О, весьма интересно...качаю :)
     
  9. Dimouse King of Mice

    Dimouse

    Администратор Переводчик

    Регистрация:
    18 апр 2003
    Сообщения:
    34.669
    Круто, я тоже скачаю, похоже что у меня такой версии еще не было:)
     
  10. DAKSnake

    DAKSnake

    Регистрация:
    5 ноя 2006
    Сообщения:
    259
    совсем не понятно, что нового в Constructor: полное сравнение с предыдущей версией принципиальных отличий не выявило, более того, в предыдущей версии в папке SETTINGS есть файл univbe.drv, который может и не нужен вовсе, но есть :). (хотя он создается автоматически)

    PS: было бы вообще интересно знать какие версии лежат на сайте. нельзя ли их показывать на странице описания игры?
     
    Последнее редактирование: 13 дек 2006
  1. На этом сайте используются файлы cookie, чтобы персонализировать содержимое, хранить Ваши предпочтения и держать Вас авторизованным в системе, если Вы зарегистрировались.
    Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование нами Ваших файлов cookie.
    Скрыть объявление