1. Друзья, в это тяжёлое и непонятное для всех нас время мы просим вас воздержаться от любых упоминаний политики на форуме, - этим ситуации не поможешь, а только возникнут ненужные ссоры и обиды. Это касается также шуток и юмора на тему конфликта. Пусть войны будут только виртуальными, а политики решают разногласия дипломатическим путём. С уважением, администрация Old-Games.RU.

    Скрыть объявление
  2. Если Вы видите это сообщение, значит, вы ещё не зарегистрировались на нашем форуме.

    Зарегистрируйтесь, если вы хотите принять участие в обсуждениях. Перед регистрацией примите к сведению:
    1. Не регистрируйтесь с никами типа asdfdadhgd, 354621 и тому подобными, не несущими смысловой нагрузки (ник должен быть читаемым!): такие пользователи будут сразу заблокированы!
    2. Не регистрируйте больше одной учётной записи. Если у вас возникли проблемы при регистрации, то вы можете воспользоваться формой обратной связи внизу страницы.
    3. Регистрируйтесь с реально существующими E-mail адресами, иначе вы не сможете завершить регистрацию.
    4. Обязательно ознакомьтесь с правилами поведения на нашем форуме, чтобы избежать дальнейших конфликтов и непонимания.
    С уважением, администрация форума Old-Games.RU
    Скрыть объявление

French translation of Captive

Тема в разделе "International Zone", создана пользователем hrvg54, 23 ноя 2022.

  1. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.139
    Can you describe these bugs thoroughly?
     
  2. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    I will try to explain.

    Bug 1) There is no such bug in the Atari version.
    Enemy drops mine and money when killed. There are four enemies that drop a mine:
    - Hovver (kind of plane) (base)
    - Dwarf Ghoul (base)
    - Bug (base)
    - Guard 1 (station)


    Bug 2) This bug is in the Atari version too.

    - It lacks enemies. For example in the video "Missing or invisible enemy 4 pc .avi", there are four enemies at the beginning of the video. When you open the chest and the wall disappears. There is only one enemy instead of four. This bug is random.
    - Enemy disappears/become invisible. For example in the video "invisible ennemt 5 pc.avi". The enemy is invisible and you can go to the square where the enemy is.
    - There is no enemy. For example in the video "invisible enemy 6 pc, the radar indicates an enemy (green square). You cannot go to the space where the enemy is (red square).
    --- добавлено 8 янв 2023, предыдущее сообщение размещено: 8 янв 2023 ---
    PS:
    Bug 1)
    For example in the video "enemi 1 atari.avi". The enemy will drop a mine and money.
    And in the video "enemi 1 pc.avi". The enemy drop money but no mine.
     

    Вложения:

  3. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.139
    Fix:

    Код:
    Fix encounters don't leave mine after death
    CAPPO.EXE
    000092E4: 01 02
    
     
  4. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    I tested all three enemies in base(Hovver, Dwarf Ghoul and Bug). They do not leave a mine when they are destroyed. There is money only.
    But It works with Guard 1 (station).
    --- добавлено 8 янв 2023, предыдущее сообщение размещено: 8 янв 2023 ---
    Wait...
    --- добавлено 8 янв 2023 ---
    It works. I Had to take a save before entering the base.
    This was not the case with the station. It was a save inside the station and it worked.
    I am sorry for my error.
     

    Вложения:

  5. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.139
    It should not matter.

    Captive - The Encounters
     
  6. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    You are right. I just tested and it works...
    I must have forgotten to save the modification... :whistling: :lol:


    Note that they will never leave a mine if the floor is not standard (has a door frame, water, grate, has camera, etc.)

    Yes I know.
     
  7. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.139
    Probably not a bug. From here: MapGen - Encounters
    I see.

    What is the history of this save? Was this enemy visible before? Did you shoot it before? Could it be "Shootable blockage" described at the end of this page Captive - The Walls ?
     
  8. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    I am sorry for my error.


    I do not know if it is an enemy...
    I guess it is an enemy, because I went to an area where there were no enemies, but 9 white squares that the radar detected.
    In reality, there was no enemy... The squares were empty but we could not go on these squares as if there were an obstacle.
    We have to hit/shot on these squares to go to these squares.

    I do not know. That might be it. But, it is weird.
    --- добавлено 8 янв 2023, предыдущее сообщение размещено: 8 янв 2023 ---
    I think you are right (Shootable blockage).
    This is a simplified example. The white squares that were detected by the radar. The white squares were arranged as follows:
     

    Вложения:

  9. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.139
    Fix:

    Код:
    Fix invisible encounters problem
    CAPPO.EXE
    000051EE: 3D 41
    
     
  10. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    Hi,

    It is excellent. :good:

    Yesterday I read this text about a bug.
    I am looking for this bug to make a video and save.
     

    Вложения:

  11. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    It is the ladder bug when the enemy is stuck under or over a hole. The enemy is not crushed when downing or mounting the droids.
    You have to go down/up several times to crush an enemy.
    We are on the same square of the enemy that is not crushed.

    ladder
     

    Вложения:

    • ladder 1.png
      ladder 1.png
      Размер файла:
      7,4 КБ
      Просмотров:
      30
  12. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    I found for the videos and saves.
    For the "big bug 20" video:
    There is fire that prevents going to the other side. But, if we push (right click on the up/forward arrow) the stone block... We go through the fire... But the path on the other side of the fire is blocked and the player will be blocked.
    For the "big bug 21" video:
    There is a basement window on the ground. You cannot push the block onto its square.
    It may be possible to do the same for fire.

    big bug game

    CAPTIVE2.SAV --> This is the location of the "big bug 20" video.
    CAPTIVE3.SAV --> This is the location of the "big bug 21" video.
     

    Вложения:

  13. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.139
    Patch:

    Код:
    Disable ability to move pushable wall to fire cell
    CAPPO.EXE
    00006C27: 3C 90
    00006C28: 26 90
    00006C29: 74 90
    00006C2A: 11 90
    
     
  14. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    Hi,

    It is excellent... :good:
    You are very strong in computers.

    I thank you very much for your help.
     
  15. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    Hi,

    I tested 1 mission (bases and station). Everything is excellent. :good:
    Thank you for your help.
    I will do the patches...
     
  16. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    Hi,

    I have a problem.
    I cannot lay mines on the ground. Save: CAPTIVE2.SAV
    I restarted this base from the beginning and we can lay mines. Save: CAPTIVE1.SAV
    I went to the same location as the CAPTIVE2.SAV save. Save: CAPTIVE3.SAV and we can lay mines.
    I do not understand this problem.
    I would like to know your opinion, please.

    I send you :
    cappo.exe
    CAPTIVE1.SAV
    CAPTIVE2.SAV
    CAPTIVE3.SAV

    captive_end
    --- добавлено 15 янв 2023, предыдущее сообщение размещено: 15 янв 2023 ---
    PS:

    I send you "CAPTIVE4.SAV" save. This is the save before the mine problem.
    CAPTIVE4
     
  17. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    I tested with the original version. It is same... Sometimes we can not lay mines and other times we can lay mines. It is weird.
     
  18. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    Uka нравится это.
  19. oFF_rus .

    oFF_rus

    Хелпер

    Регистрация:
    25 фев 2007
    Сообщения:
    2.139
    You can't lay mines when all 4 cameras are active. If you destroy one camera in save CAPTIVE2.SAV you will be able to lay mines again.

    Can you test this on Atari?
     
  20. hrvg54

    hrvg54

    Регистрация:
    8 мар 2020
    Сообщения:
    190
    Hi,


    You are right. It is same with Atari:
    mine.avi
     
  1. На этом сайте используются файлы cookie, чтобы персонализировать содержимое, хранить Ваши предпочтения и держать Вас авторизованным в системе, если Вы зарегистрировались.
    Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование нами Ваших файлов cookie.
    Скрыть объявление