1. Друзья, в это тяжёлое и непонятное для всех нас время мы просим вас воздержаться от любых упоминаний политики на форуме, - этим ситуации не поможешь, а только возникнут ненужные ссоры и обиды. Это касается также шуток и юмора на тему конфликта. Пусть войны будут только виртуальными, а политики решают разногласия дипломатическим путём. С уважением, администрация Old-Games.RU.

    Скрыть объявление
  2. Если Вы видите это сообщение, значит, вы ещё не зарегистрировались на нашем форуме.

    Зарегистрируйтесь, если вы хотите принять участие в обсуждениях. Перед регистрацией примите к сведению:
    1. Не регистрируйтесь с никами типа asdfdadhgd, 354621 и тому подобными, не несущими смысловой нагрузки (ник должен быть читаемым!): такие пользователи будут сразу заблокированы!
    2. Не регистрируйте больше одной учётной записи. Если у вас возникли проблемы при регистрации, то вы можете воспользоваться формой обратной связи внизу страницы.
    3. Регистрируйтесь с реально существующими E-mail адресами, иначе вы не сможете завершить регистрацию.
    4. Обязательно ознакомьтесь с правилами поведения на нашем форуме, чтобы избежать дальнейших конфликтов и непонимания.
    С уважением, администрация форума Old-Games.RU
    Скрыть объявление

Quest for Glory V: Dragon Fire

Тема в разделе "International Zone", создана пользователем Thpwg, 25 дек 2019.

  1. pro_du_jeu

    pro_du_jeu

    Регистрация:
    12 июл 2020
    Сообщения:
    6
    @Дарк Шнайдер, this release contain the crash fix you have reported :)

    A new version of QFG5Patcher (v1.0.1.19) has just been published.
    GitHub - ubipred/QFG5Patcher: Fan-made all-in-one patcher for Quest for Glory 5 (see readme file for details)

    Release notes
    MAJOR stability patch!

    [Elsa and Magnum fixes]
    - Fixes ALL known crashes & animation sequence getting stuck when playing as Elsa and Magnum (full game test required as some changes COULD be risky (Stream at your own risk!))
    > Fixed all Ferrari house's instabilities
    -> Fixed the animation stuck when using the grapnel (Fixes Ferrari house, Minos tree, and probably more locations)
    -> Fixed the crash occurring when walking on ledge
    -> Fixed the crash occurring when stepping down from ledge
    -> Fixed the crash occurring when stepping up/down the table
    > Fixed the crash occurring when getting drunk
    > Fixed the crash occurring when sleeping and waking up in bed
    > Fixed the crash occurring when interacting with painting in Break-in house
    > Fixed the animation stuck when forcing thief guild's door animation sequence stuck
    > Fixed the crash occurring when using treadmill
    > Fixed all of Science island.
    -> Fixed crash occurring when using the teleferic's crash
    -> Fixed crash using the elevator
    -> Fixed animation stuck when using Icarus' wings
    > Fixed all the arena
    -> Fixed crash after fighting in the arena
    -> Fixed bug where the drachmas reward not being received when winning a fight
    -> Fixed bug where the time isn't changed to midnight after the fight

    [All characters fixes]
    - Fixed a crash that was happening under specific circumstances whenever triggering an inland random encounter. This crash would then occur 100% as it 'attaches' to the savegame. This also fix cases where a random encounter sound would play without launching any random encounter
    Note: Using a savegame provided to me, I was able to reproduce this issue and it is related to the algorithm determining which room to load for the random encounter.
    Although I have no clue what caused the introduction of the bad data, I fixed it in a way where the game will load a specific random encounter room whenever there is bad data.
    Luckily, after the fix ran once, the data's state returns to normal and the correct room will then load.
    - Fixed the dragonlings sound crash occuring when performing the 'fire breathing' attack. This should also fix the dragon crash.
    Note: The crash is actually caused by the sound, due to an issue directly related to the dragonlings 'firebreathing' attack and (very likely) the dragon as well:
    The 2 distincts sounds the dragons makes when spitting out (fire?) is launched many many times instead of just once.
    And that is also why the sound is cluttering so bad when they breath fire: the sound is being played 15+ times, overlapping itself
    As a result from this fix, there will be no sound played on 'firebreathing' attack
    - Fixed random crash occurring when using Thermonuclear spell in a populated area
    - Fixed 'Glide' spell crash due to missing graphics (spell was cut from the game, but it is still accessible using a savegame editor)
     
    nilegio и Дарк Шнайдер нравится это.
  2. Дарк Шнайдер Недопустимо инфантилен

    Дарк Шнайдер

    Регистрация:
    18 окт 2004
    Сообщения:
    21.293
    @pro_du_jeu, thanks! Gibs after the Thermonuclear spell explosion were worth it!
     
    pro_du_jeu нравится это.
  1. На этом сайте используются файлы cookie, чтобы персонализировать содержимое, хранить Ваши предпочтения и держать Вас авторизованным в системе, если Вы зарегистрировались.
    Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование нами Ваших файлов cookie.
    Скрыть объявление